Vårvinter

 Mars månad och det ska vara vårvinter nu. Den femte årstiden. Visst, idag är det fint väder, men det kommer ändå en del "snösmockor" lite då och då. Men det blir nog vår och sommar i år också.

Nu har jag jobbat på min nya arbetsplats i lite drygt 6 månader, och trivs fortfarande hur bra som helst. Så bra att jag gett ett förslag på att vi måste ha en liten fest tillsammans, närmare bestämt i mitten av maj. Jag har lovat att göra vegetariska Vårrullar och kanske kycklingburgare. En kollega lovade att vi ska få hålla till hos honom och hans sambo. De har ett ställe nere vid Ströms Vattudal där de har grillplats och där kan vi nog ha det riktigt mysigt. Hoppas bara på att vädergudarna är med oss, det är ju ändå i maj, och vad som helst kan hända. 

Påsken närmar sig och då åker jag till Gotland för att träffa min dotter och hennes familj. Om 3 veckor idag så landar jag snart i Visby, om tidsplanen håller med flyg och allt. Det ska bli så kul att äntligen få träffas. Jag hoppas att vi får mycket tid till att leka och busa, men kanske också åka runt lite i trakten. Jag blir där hela påskhelgen och åker hem på tisdagen igen.

Sen när jag kommer hem så är det bara cirka en vecka tills Saa åker till Thailand för en månad. Det kommer att bli tomt hemma, med bara Frankie och mig, men det går nog bra. Hon har inte varit hem till Thailand sen hon flyttade till Sverige för drygt 8 år sen. Mycket beroende på Pandemin som gjorde att gränserna var stängda för resande. Jag hoppas hon får en fin semester hemma i sitt nybyggda hus, och att hon får träffa alla sina släktingar och vänner. Jag hoppas verkligen att hon får träffa sin farmor som tyvärr varit sjuk på senare tid och legat på sjukhus, men hon verkar vara på bättringsvägen nu i alla fall. Hon är över 90 år och verkar vara en riktig krut-tant.

Det får bli allt för denna gång så skriver jag säkert mer lite senare.

Tänk på att: "Ingenting är omöjligt, bara mer eller mindre svårt."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Påsken 2023

2022, vilket år det blev.

Skolgången