Det har snart gått 2 månader sen förra gången jag skrev. Har det inte hänt nåt då kanske? Jodå, det har hänt mycket men jag har inte haft nån inspiration med att skriva av mig, men nu är det dags.

Vad har hänt då? Jo på jobbet är det som vanligt, ömsom upp, ömsom ner. Det är ju semestertider och det märks på de bokningar vi har. Vi har de ordinarie gästerna naturligtvis, men även de som kanske behöver vara på annan ort av olika skäl, och personer som NÄVA inte kan ta emot beroende på plats eller inte. Jag kommer att jobba i tre veckor till innan jag ska ha min semester. Sista semesterperioden, men det har jag själv valt att göra sen några år tillbaks. Men nu ska det faktiskt bli riktigt skönt med lite ledigt så småningom. Förra helgen åkte jag och Saa på en liten kortare semestertripp ner till Själevad utanför Örnsköldsvik, där Saa har en kompis som hon träffade på flyget från Thailand när hon flyttade till Sverige. De har inte träffats sen dess utan bara haft kontakt via mail, sms och skype. Vi hann inte mer än dit förrän det började strömma in folk, bekanta till värdparet, och sen blev det mat och dryck långt in på natten. Påföljden blev att vi fick flera goda vänner som vi ska hålla kontakt med även i fortsättningen. Det var väldigt varmt när vi kom ner och det höll i sig hela helgen, så vi orkade inte göra så mycket mer än att vila i skuggan och dricka mycket. Jo, Saa hann ju med att köpa en väska i alla fall, annars hade väl resan varit förgäves antar jag. 😁

Apropå väskor. I slutet av juni beställde vi en väska (jo, en till) från Michael Kors, där de lovade att den skulle vara framme senast den 7/7. Vis av erfarenhet så sa jag till frun att vi får nog vara beredd på att det kan ta längre än så, och hon höll med om det. Dagarna gick och torsdagen den 12/7 fick Saa en avi. Glad i hågen cyklade hon ner till vårt utlämningsställe, men där fanns inget paket. Dessutom stod det på avin att det var en påminnelse och att paketet skulle hämtas ut i ÖSTERSUND innan den 18/7 annars åker det tillbaks. Saa kom upp till mig på jobbet, något irriterad, och jag fick ringa Postnord för att kolla upp detta. Personen jag pratade med kunde först inte hitta försändelsen, sen skyllde hen på nåt kaos i Örebro med mera. Då sa jag att det står på avin att paketet ankommit den 4/7 och att vi måste hämta ut före 18/7.

Dessutom talade jag om att vi inte ens fått en första avi på försändelsen. Det hade hen inget bra svar på. Nåja, vi åkte som sagt till Själevad över helgen och på måndag började jobbet igen. På tisdag ringde jag igen till Postnord, som nu inte kunde hitta nånting, fastän jag lämnade samma uppgifter som förra torsdagen. Den personen sa även att "deras policy" är att man får ett SMS dag 1, dag 3 och dag 5 och sen en avi dag 7. Bullshit!!! Jag talade om att vi varken fått SMS eller AVI, OCH att det står på PÅMINNELSEN att försändelsen inkommit den 4/7. Var F-N är paketet??? Inget vettigt svar ändå. Kände att jag blev mer och mer irriterad, tackade för ingenting och la på luren. Senare på kvällen mailade jag delvis till Michael Kors (som jag även gjort de gånger tidigare som paket därifrån varit fördröjda) och förklarade situationen och de skulle starta en "utredning" om var paketet kunde finnas, och det kunde ta upp till 10-12 dagar. Och dels till Postnord där jag undrade hur man kan skicka ut en påminnelse när man inte ens fått den första avin och SMS, hur man sen kan "tappa bort" försändelsen. I mailkonversation med Postnord fram och tillbaks ett par gånger så får jag till svar:
> Det måste ha blivit ett missförstånd här, jag ser att den inte har
> ankommit till ombud varpå en avisering eller påminnelse inte kan gått ut
> för denna försändelse.
Och:
> Jag ser att försändelsen har fått en skanning i Nederländerna idag och ska
> vara på väg tillbaks till avsändaren om den inte redan ankommit dem.

NÄHÄ. Och vad tusan var det då vi fått en PÅMINNELSE om? Dessutom skannad i Nederländerna. Jaha, är paketet redan på väg TILLBAKS till Michel Kors då? Och det var ju idag onsdag, 18/7 som var sista dag att hämta ut det i ÖSTERSUND. Märkligt! Sen helt plötsligt händer nånting ännu mer märkligt. Torsdag, 19/7 får Saa ett SMS från Postnord hur hon vill få paketet levererat. 😫Nu, helt plötsligt så FINNS det. Vi väljer naturligtvis att få det levererat hem till dörren, för att vara på den säkra sidan. Så dagen efter, fredag den 20/7 kommer ÄNTLIGEN väskan som säkert varit på resa runt halva jorden. Och samma dag får vi ett mail från Postnord där de har mage att skriva:

Jag ser att ni har bokat en utkörning till imorgon 20/7 mellan 11.00 - 15.00. Hoppas ni blir nöjda med leveransen!
Återkom i detta mejl eller till våran kundservice på 0771 - 33 33 10 om du har fler frågor.
Önskar dig en fortsatt trevlig dag! 

Om vi är NÖJDA med leveransen? Nej, så FAN heller! Det har ju bara orsakat en massa onödiga samtal och mailkonversationer, samt att Michel Kors startat en utredning osv, och fått skäll av mig.
Det är nu tredje gången som det händer när vi beställer från MK, och de tidigare gångerna så har jag alltså "skällt ut" MK på helt fel grunder, när det i själva verket är Postnord som legat bakom hela tiden. Jag har skrivit till MK och bett om ursäkt, samt föreslagit att de byter leverantör av sina produkter eftersom Postnord inte kan hålla de leveranstider som de tydligen lovat. MK skriver ju att varan SKA anlända inom cirka 10 dagar, ibland tidigare. Men så har det inte varit hittills, för oss i alla fall.

Jag har även vänner som haft problem med Postnord. Julklappar som förmodligen inte kommit ÄN antar jag, stora postpåsar som är borta. Det känns ju verkligen tryggt. Lägg ner skiten. Fortsätter det så här så hinner man säkert få både PÅMINNELSE och INKASSO innan den ORDINARIE avin eller räkningen kommer.

Samtidigt tycker jag synd om de personer som jobbar på Kundtjänst hos Postnord, för det är ju inte DE som rår för det utan företaget de jobbar åt. Det kan inte vara kul att ta emot förmodligen flera samtal varje dag från arga kunder som mig. Hoppas verkligen att de får kompensation för detta.

Ha nu en fortsatt fin sommar, och hoppas att de snart får bukt med de hemska bränder som härjar nu i hela Sverige. Ett stort tack till alla länder som sänt styrkor för att hjälpa till, och alla frivilliga som hjälper till på det sätt de kan. En stor eloge. 💓💓💓

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Påsken 2023

2022, vilket år det blev.

Skolgången