Då var det slut på min semester då. Idag mjukstartar jag med lite utbildning på förmiddagen, och sen jobb hela helgen, fredag till måndag.
Vad har jag då gjort på min semester som varat i 41 dagar?
Jo, jag har gift mig med min älskade, vi har haft en jättetrevlig bröllopsfest med mycket mat, skratt och goda vänner. Vi har varit på en kortare bröllopsresa till Stockholm, som var helt perfekt. (Förutom boendet som jag inte kommer att rekommendera)
Och nu sen vi kom hem så har jag packat, packat och packat. Varför då?
Jo, vi ska flytta till större lägenhet nästa helg. Skönt! Nu får vi ett rum till som vi kan stöka till i. 😁😁 Så då har jag lite semester igen. Tur att man har sparat lite dagar.
Hur ser resten av hösten ut då? Det ska faktiskt bli skönt att börja jobba igen, för man får vissa later när man är ledig. Även om min fru har jobbat nästan hela tiden, och jag sett till att hon får lunch och middag när hon kommer hem, så behöver jag få rutiner igen.

Läste ett inlägg från en god vän och kollega, som har mycket fina funderingar om olika saker. Denna gång handlade det enkelt översatt om hur vi pratar om saker eller personer, och hur vi sen tolkar, eller väljer att tolka detta. Att man snart inte kan säga vad som helst, för antingen skvallras det, man blir kränkt eller blir påhoppad själv för att man sagt något. Det är inte lätt att vara alla till lags idag. Därför så sållar man noga innan man pratar med någon, och man litar på väldigt få personer. Jag har också gjort misstaget att lita på "fel" personer när jag pratat om till exempel mig själv. Det har medfört att jag idag inte har så många som jag känner att jag kan anförtro mig till. Men det finns några få i min närhet som jag verkligen litar på, och de personerna känner jag extra för. Tack för att ni finns!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Påsken 2023

2022, vilket år det blev.

Skolgången