Det värsta med att flytta är väl ändå allt som ska packas ner innan i lådor och säckar. Och trots att man skriver vad som är i varje kartong och säck, så kommer man inte att hitta allt på en gång när man installerat sig. För det blir alltid nånting som man hittar mot slutet av packningen, och bara stoppar ner i närmaste påse eller låda.

Det bästa med att flytta måste då vara att man NU kanske slänger den där udda koppen, eller ett par trasiga gamla jeans, som man KANSKE skulle göra om till kortbyxor, eller laga några andra favoritjeans som man absolut inte vill göra sig av med.

Jag har bott i min nuvarande lägenhet lite drygt tre år, men det är OTROLIGT vad man lyckas samla på sig under den tiden. Till "råga på allt" så blev jag sambo med en tjej, (som nu är min fru) för lite mer än ett år sen. Och hon hade ju också en del saker sparade, redan då, som vi nu försöker se om det finns någon mening med att spara, eller om vi ska slänga.

Men bara vi får komma till nya boendet, och börja göra oss ett nytt hem så ska det nog bli bra så småningom. Vi får ju i alla fall ett rum till och betydligt fler garderober, där vi kan gömma undan sånt som vi KANSKE ska spara för framtiden. I vilket fall som helst så ska det bli skönt, för två personer och två små hundar i två rum och kök, blir ganska trångt med tiden. Jag ska inte klaga, för vi har haft det bra detta år, eftersom lägenheten ändå är på drygt 60 m2, men ett rum till kommer att göra susen.

Nu ska jag snart iväg för att jobba mitt första helgpass på fyra dagar efter min långa semester, och det är med blandade känslor jag går tillbaks. Jag HAR saknat att jobba och träffa "mina" kunder och mina kollegor, men det är ändå skönt att vara ledig, det ska jag inte sticka under stol med. Jag kommer att jobba hela helgen med min fru, så hon får väl guida in mig i rutinerna, eftersom hon jobbat nästan hela min semester som vikarie. Jag var hennes handledare i yrket förut, och nu får hon ta över den rollen och "skola in" mig på jobbet.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Påsken 2023

Körkort

2022, vilket år det blev.